Posted by: madamm | October 17, 2007

Jou sê tel slegs as jy nie iemand se tyd mors nie

Ek wens my Afrikaanse woordeskat kon vertel van my dankbaarheid vir die voorreg van kennis en uitdrukking in ‘n ander taal. Ongelukkig was ek slegs ‘n skamele “B” vir Afrikaans werd in my matriek eindeksamens, al weet ek vandag nog van die vroue wat Raka eerste gewaar het.

Maar vir my is Afrikaans nie sinoniem met (ware of verbeelde?) haat vir mense soos ek nie. Ek het mos nie gevra om die taal te leer nie. Dalk as gevolg van self-vergenoegdheid, apatie of sommer net omdat ek nie genoeg het om te sê nie. Ek kan myself eenvoudig net nie vereenselwig met die idee dat ‘n taal (enige taal) net nog ‘n galgtou om die nek van die samelewing kan wees nie. Is daar nie al klaar te fokken veel nie?

Ek laaik van Afrikaans praat, dis ‘n blerrie voorreg. En al kan ek nie na hartelus woorde soos “onteenseglik” en “onwrikbaar” in alledaagse gesprekke met mense gebruik nie, verstaan ek darem die verskil tussen tydmors en gesonde debat.

Responses

  1. Uh huh …

    My afrikaans was truly terrible and apparently is still terrible 😛

    Language is what defines a culture I sometimes think. And not necessarily that they speak an entirely different language but that there are dialects for so many different cultures.

    I do wish that my Afrikaans was better though. Perhaps then I’d understand completely what you were talking about 😛

  2. hahahahahaha. I was just saying that sometimes people have too many hangups with language and definitions and that Im quite proud of speaking Afrikaans.

  3. I hated it during school and now I actually wish that I did speak it

  4. Mev M, ek moet getuig, my Afrikaans is nou baie sleg. Juffrou N sou nie nou baie trots op my wees nie…

  5. Gnoom. Juffrou N geen in elk geval nie vandag om nie. Sy’t ‘n gastehuis in Franschoek en haar lewe is ‘n lied.

    Wees bly, netnou verwag sy ons moet steeds op hoogte van sake wat ons nie traak nie wees!

  6. Maar hoekom nou? Wat het gebeur? Jy weet my Afrikaans is glad nie so lekker nie maar ek ken daarem ‘n woordjie of drie…
    Wie’t die jam uit jou donut gesteel?

  7. Soms die hele donnerse nasie.

  8. So bek moet jam kry…my magtig maar dit was nou eintlik lekker om jou skrywe in Afrikaans te lees vandag MevM!

    🙂

  9. Hie hie, dankie Louisa!
    Ek veronderstel ek sal dit seker weer doen, veral wanneer daar is waar g’n woord van Afrikaans gepraat word nie!


Leave a Reply

Categories

